Gravid besvär

Hittade en lista på graviditetsbesvär, hoppas det va okej att jag tog den.

Halsbränna: kommer från & till.
Ryggbesvär: tungt åt axlar och ont i svanken.
Bäckenbesvär: Nej
Muskel och vadkramp: varje gång jag sträcker på mig. 
Åderbrock: Nja men antar att det kommer komma. 
Hemorojder: Nej
Hård mage/förstoppning: Nej
Gasig mage: njae inte mer än vanligt ;)
Nästäppa: ja, känner mig ständigt förkyld. 
Urinvägsinfektion: Nej
Känsligt tandkött: Nej
Bättre hy och hår: Nej det är typ samma. lite mer glanslöst hår möjligen. 
Illamående: Ja i början/mitten av graviditeten, & det var hemskt! 
Ömma bröst: Nej
Viktökning: 6 kg sammanlagt i v. 35
Trötthet: Ständigt trött.
Upp och ner i humöret: Nej men mer känslig. 
Strimmor på magen: Nej
Putande navel: har kommit på senare dar. 
Svullnader: Nja, lite på fingrarna, men syns inte.
Yrsel: Kommer då & då. Mest när jag duschar eller är nyvaken. 
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Nej, fryser som vanligt jämt!
Blodbrist/ järnbrist: Har varit lågt under graviditeten, kan bero på dålig matlust efter illamåendet. 
Sammandragningar: Har hänt!
Sömnproblem: Senaste veckan har det varit svårt att sova.
Blödningar: Nja lite i början på graviditeten men inget efter det. 
Ökade flytningar: Ja
Trängningar att kissa: Nej
Nytt matbehov: Snarare saker jag har svårt att äta. Tex min gamla favorit rätt tacos mår jag illa av.

idag blir det en träff med föräldragruppen igen, ska kolla film om förlossningen.
har undvikit allt som går på tv, som livet på bb, eller liknande program. Så hoppas de här filmerna inte skrämmer mig ;P

Kommentarer
Postat av: Thea

Lugna bullen att kopiera. :) Dessa finns ju överallt och jag kopierade den av en annan. ^^

2010-08-30 @ 13:26:58
URL: http://banankartong.blogspot.com
Postat av: Thea

Åh, flug-Magnus! :D Har sett hans verk på fotosidan.se, riktigt häftiga ju! :) En duktig kille detdär. Jag känner bara en som skulle kunna fota billigt/gratis och det är min sambos systers fästman. Men vet inte om jag vågar visa mig naken för honom. :P Jag vågar knappt visa mig naken inför min fästman ju. =/

2010-08-30 @ 13:52:09
URL: http://banankartong.blogspot.com
Postat av: Tina

Ja det är bara ni kommer förbi och hämtar, annars tar jag mig en promenad upp med det någon dag =)



Det tycker jag, låter som en bra idé =)

Kram kram

2010-08-31 @ 08:24:58
URL: http://ihemmetsvra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0