Gravidmagar!

Varje gång vi är bland människor tex på köpcentrumet, på fiket eller någon annanstans bland okända människor så är det alltid någon som kollar på magen och ler. ibland får man till och med en kommentar. Tycker det är hur mysigt som helst med tanke på att vissa människor har en "om jag kunde döda med blicken" ungefär. Så jag tycker det är supermysigt & tänker man efter är jag nog likadan, Jag har nog också varit den som alltid ler när jag ser en gravidmage, jag vet inte om det har något med att visa glädje och göra, eller om det blir en reflex & man ler automatiskt, hur som helst så är det jätte kul när man får alla snälla, leende människorna runt omkring sig istället för bittra människor. Någon som håller med mig om att det faktiskt är så? eller är det bara jag som märkt av det?=)

Sen undrar jag om mitt lilla liv i magen försöker vänja mig att vara vaken hela nätterna?
har inte sovit ordentligt på 3 nätter istället sover jag till 12 på dagen. Går väl bra så länge man inte jobbar, men eftersom jag börjar 06:45 hela helgen så skulle det vara skönt att vända om dygnsrytmen lite.


Hur som helst så ska vi till barnmorskan idag igen, så kan berätta sen om både det besöket & föräldragruppen :)
Bilderna är tagna när jag är i v.30 nu är jag i v.35

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jaa, men det måste vi faktiskt lösa! Hur ser det ut för dig till veckan? :)

2010-08-26 @ 12:46:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16879
Postat av: Jenny

Känner precis likadant En underbar känsla

2010-08-26 @ 13:30:40
Postat av: Tora

jag vet iaf att min bebis gillar att väcka mig med sparkar mot revbenen på nätterna. Säkert monstrets lilla vis att få mig att vänja mig. :)

2010-08-26 @ 14:20:53
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ja visst är det så! Barn sprider så mycket kärlek och god energi omkring sig, redan inne från magen! :) Det är inte långt kvar nu gumman! Jag vill träffa dig snart<3

2010-08-26 @ 15:19:33
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 21

Oj 5 veckor! Det är ju ingenting! Gud vad kul :) Bor du kvar i degerfors? Kram

2010-08-26 @ 15:54:26
URL: http://madeleiene.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar:



Ah skoja inte, vill helst att han ska vara här NU =) Herregud vad avis jag kommer vara när eran lilla kille kommer, då har jag 4 veckor kvar o gå o längta ! Fan Camilla vilken mysig vinter vi kommer ha ! =)

2010-08-26 @ 16:02:11
URL: http://fruberg.blogg.se/
Postat av: camilla

Linnea: nej nu är det inte långt kvar. Ja dom gör ju det. Vill träffa dig med, får styra det :) <3

2010-08-26 @ 17:00:32
URL: http://cammiie.blogg.se/
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 21

Jaha okej, jag bor i Oslo sedan 2,5 år tillbaka. Sambon och pappan till bebisen är från sundsvall, så får se vart vi hamnar om vi flyttar tillbaka till Sverige :)

2010-08-26 @ 20:02:20
URL: http://madeleiene.blogg.se/
Postat av: Madde

jo tack, då ska du bara veta vad som kommer hända när ungen är ute och du håller honom i famnen. det märks verkligen på folk vilka som tycker om barn och inte!

Sen att vissa blir arga har nog alltid med personliga erfarenheter. har en på jobbet som inte kan få barn, går på ivf-behandlingar men inget hjälper. hon tålde inte att möta mig i korridoren när jag var gravid, hon tjöt direkt :-( så man ska nog inte döma de som är surmulna. förrutom tanter, jävlar, finns inte elakare blickar som bränner å som bittra gamla tanter!!! huga...

2010-08-26 @ 20:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0