Bowling och....

Idag blir det bowling igen, har blivit ganska mkt nu på senaste tiden, men det är så kul att göra något sånt nån gång ibland, gillar det bättre än att slösa pengar på statt..

Vi grejar lite i förrådet också.. Är hur mkt som helst, svårt att veta vad man ska ha kvar och inte..
Och sen gillar jag inte när det håller på och spekuleras bakom min rygg. Bättre att fråga mig direkt så får ni ett rakt och ärligt svar! Tycker det är mycket bättre än att det ska bli massa fel.. Kan tex ta ett bra exempel som min psykologi lärare lärde oss..

person 1 får reda på 10 saker(rykten) om en person (tar mig som exempel)
person 1 Sprider vidare det till person 2 som kommer ihåg 8 av dem här ryktena men lägger till två osanningar för att det ska stämma med antalet..(Person 2 vet nämnligen att det va 10 saker) Person 2 sprider det till person 3 som bara kommer ihåg sex av de här ryktena och lägger till fyra osanningar. det är alltså 6 påhittade saker & kanske 4 sanningar i det läget,
Person 3 sprider det till person 4 som har fått höra helt fel saker men berättar det vidare & hittar på en egen historia.
Som ni nu kan se så har det här ryktet blivit något helt annat än vad person 1 menade.  Det blir ungefär som viskningsleken.. Vad person 1 säger stämmer inte ihop med vad sista personen får höra. det vill säga att allt blir massa lögner och missförstånd. Och det vill vi väl inte? Eller?
Så istället för att gå runt till varandra och spekulera så borde ni fråga personen i fråga först så slipper det bli rykten och osanningar.. Hoppas ni lärt er något för det gjorde iallafall jag & jag är väldigt glad att jag fick höra om det här..

Blir så trött på folk som går runt och tror eller hittar på saker, det va lite därför jag tog upp det.





Kommentarer
Postat av: Mamsen

Mycket kloka ord du skrivit. Håller helt med dig gumman. Kram och ha det så kul på bowlingen.

2010-03-20 @ 18:45:24
Postat av: J

Det finns folk till allt vet du gumman. Och de som bara snackar massa skit utan att ta reda på sanningen först. De har inget liv!

2010-03-21 @ 11:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0