Två år & rökare!?

Hur sjukt är det inte? Jag har emot rök överhuvudtaget & jag skulle aldrig stoppa en cancerpinne i min mun.
När jag ser sånt här blir jag förbannad.
http://tv.expressen.se/nyheter/Utrikes/1.2002542/ardi-2-roker-40-cigaretter-om-dagen
Killen är dels överviktig, Han kan knappt gå själv & han är bara 2 år & röker?
Vad har han för föräldrar!? Omhänder ta han omedelbums.
Den lilla killen blir alltså hysterisk om han inte får 40 cigaretter om dagen. Hur stora lungor har en 2 åring undrar jag då? Hur svarta lär inte dom va snart?
Hans mamma gillar inte att han röker men kan inte göra så mycket eftersom han blir hysterisk enligt henne, Pappan ser inga problem med detta för han tycker att sin son ser hälsosam ut. Tycker ni han ser hälsosam ut?
Snälla doktorn visa denna pappan hur ett par hälsosamma lungor ser ut och en rökares lungor. jag lovar att det är stor skillnad.
Så vad tycker ni!? Hälsosam?






Förstår inte heller hur man kan röka när man är gravid? det är också för mig ett mysterium, välj vad du vill göra med ditt liv men utsätt inte någon annans.


När min unge föds så ska han inte få veta vad cigaretter är för än han kan se och upptäcka det själv, så tyvär Mamma & alla mina vänner som röker ni får inte vara i närheten av honom när ni har eran cancerpinne i munnen.
Min bebis ska leva hälsosamt så länge det går.
Inge dricka, inge godis & så tills den börjat upptäcka och utforska på egen hand. Jag tänker inte köpa med godis hem för att sedan proppa i min unge massa saker som är ohälsosamt när den är bebis!

Förlåt för det upprörda inlägget men jag blir riktigt arg på att såna får skaffa barn. Inför lag vilka som är kapabla till att ta hand om ett först och främst.. Hoppas socialen ingriper genast om dom upptäcker såna här saker.



& en sak till som är dagens nyhet. Slår ihjäl en tant och missahandlar hennes man och får bara 1 år & 10 månaders fängelse? hur sjukt är inte det!?



& en annan sak är att jag slutade skolan idag, Vet ni hur skönt det är? Vet ni hur glad jag är över min insatts i skolan? ne men nu vet ni. Så nu ska jag ta lite lov/semester innan jag börjar jobba igen!

Kommentarer
Postat av: sandra

Nä fy fan, skjut föräldrarna ! Förstår dom inte hur skadligt det är att deras 2 åring röker? Man får inte ens ge barn salt den första tiden .. undra hur tusan lillkillen börja röka? Helt sjukt.



Håller med dig om godis-fronten, helt onödigt att börja ge små barn godis, cola osv när dom aldrig smakat det förut. Går lika bra att skiva upp frukt =)



Svar: Ah dom där programmen får fart på mina tankar, skrämmer upp mig i onödan. Det kommer gå super bra för oss båda, skönt att du ska föda först, haha =) Men visst tusan är man lite rädd redan nu?

2010-05-28 @ 14:57:56
URL: http://fruberg.blogg.se/
Postat av: Tina

Men FYFAN, som sagt skjut föräldrarna. Va är det för fel på vissa människor egentligen, helt galet. Man blir ju så arg så man kokar!



Skönt för dig och ha slutat skolan nu =) du får passa på och njuta ínnan du börjar jobba!

Kramkram



2010-05-29 @ 11:58:03
URL: http://ihemmetsvra.blogg.se/
Postat av: Tina

Filmen var bra =) Man satt med ett leende på läpparna under hela filmen, så den tycker jag defintivt du ska se =) Ha en mysig kväll! Kram

2010-05-29 @ 16:12:08
URL: http://ihemmetsvra.blogg.se/
Postat av: Emelie

finns inga ord för irritationen över detta som dom utsätter pojke för. Man blir så förbannad.. En förälders vilja ska vara starkare en en unge.. Bara låta ungen bli hysterisk och allt sånt det går över..

Och sen allt annat du skriver är så bra skrivet :)

Ser många röka n'r de är gravida och när de håller sin nyfödding ifamnen det är så jävla äckligt..

Sen godis absolur inte okej så länge de inte är stora och förstår grejen med det.. Lika bra att undvika det så länge det bara går, sån onödig grej när det finns så mycket annat nyttigt att ge :)

2010-05-31 @ 13:33:30
URL: http://emeliemammatilltva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0