v.36

v.36, Hör ni hur nära det låter? men ändå känns det så långt borta.
Idag ska vi göra ett besök på förlossningen kl 16:30.
Det är med föräldragruppen men tror inte att det blir så många eftersom de flesta ska föda i örebro.
På tal om föräldragrupp så är vi ganska besvikna, har hört att det ska vara bra att gå på det & man får träffa andra föräldrar som ska ha barn i samma veva. Men grejen är att barnmorskorna har personal brist så det blev bara ett enda möte. Både jag & Andreas trodde vi skulle få lära oss att andas rätt & Att man skulle få umgås mer med andra föräldrar. Men tyvärr blev det inte så. en enda träff blev det, där det inte alls va mycket information som vi hade hoppats på. Och hur ska man hinna lära känna andra föräldrar på en enda träff som vara knappt en timma där bara barnmorskan informera litegrann?

Jag & Andreas har blivit sugna på en ny soffa. Så om nån är intresserade så finns 2 skinnsoffor i bra skick att köpa:)
Ska försöka sova lite till sen ska jag försöka hinna med att träffa Jenna innan besöket på förlossningen!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag var inte på ett ända möte, men fick lära mig att andas rätt osv när jag kom till Förlossningen sen. Det är ganska lätt att komma in i, så jag tror du fixar det ändå :) Det är inget du behöver oroa dig för alltså, även om jag förstår att det är skönt att vara förberedd :)

2010-09-02 @ 08:06:27
URL: http://emmatervo.blogg.se/
Postat av: Thea

Ja, det låter skitnära! Jag blev helt paff när jag gick in i vecka 35 igår... och det slog mig att det bara är 6 veckor kvar!!! (Plus minus 2v). Lite läskigt faktiskt, men skitkul samtidigt! :)

Jag trodde också att man skulle få lära sig andas (profylax) genom föräldrarträffarna, men det är en extrakurs som kostar ca 1700kr/par. :-O Sviiindyrt ju! Men många som tagit den kursen tyckte den var guld värd, och de som inte tog den ångrade sig som fan vid förlossning för att de kände sig "hjälplösa". =/ Så jag beställde en DVD igår med profylaxkurs. :) Hoppas jag får den idag, så ska jag titta på den varje jävla dag och öva SATAN! De sägs att man ska börja med det 10 veckor innan förlossning. Tjena! Haha. :)

Annars är vår förädrargrupp toppen! Vi har tre BM samtidigt, så alla mammor mäts och får lyssna på hjärtljud. Vi fikar, surrar om allt tjejer o killar för sig. Sen träffas vi allihopa och BM ger oss info om allt möjligt inför och under förlossning, bedövning o allt. 2 timmars träffar varje gång! Så jag e nöjd. :)



Om jag får dina skinnsoffor, så kan du få min svindyra EM-tygsoffa! ;) hehe

2010-09-02 @ 09:51:21
URL: http://banankartong.blogspot.com
Postat av: SandraW

Jag gick i föräldra grupp och dom har tagit bort att du ska andas rätt. Jag ville också de men de kom automatiskt när de är dags.

2010-09-02 @ 11:38:31
Postat av: Madde

vi gick på alla dessa möten, men vi lärde oss inte att andas rätt iaf... det lärde jag mig själv när det blev dags. men har ni nån öppen förskola? där kan man ju få en hel del kompisar i samma sits.

Källan i Kr-hamn är görmysig om du är här nån gång :)

du är inte medlem på familjeliv? där kan du får en himla massa bra svar på allt du undrar!

2010-09-02 @ 12:21:19
Postat av: camilla

Madde: jo det finns en öppna förskolan som jag tänkte gå på sen när det blir aktuellt. :) Vi hade bara ett möte, känns lite lite? Men som sagt får vi gå på öppna förskolan sen istället :)

Kram

2010-09-02 @ 12:59:52
URL: http://cammiie.blogg.se/
Postat av: Natta

Taaack :D

2010-09-04 @ 17:13:18
URL: http://nathalya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0